Zwroty i reklamacje " Szał But " Patryk Szałwicki
ZWROTY I
REKLAMACJE
Uprawnienie
do odstąpienia od Umowy
1. Konsument
może odstąpić od Umowy sprzedaży produktu
bez podania przyczyny poprzez złożenie
stosownego oświadczenia w terminie 14 dni od daty dostarczenia produktu. Przedsiębiorca może zapytać Konsumenta o powód odstąpienia
od umowy, ale nie może od Konsumenta
tego żądać.
2. Konsument
może odstąpić od umowy świadczenia usług lub umowy o dostarczanie treści
cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym bez podania przyczyny
poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni od daty zawarcia
umowy. Przedsiębiorca może zapytać Konsumenta o powód odstąpienia od umowy, ale nie może od Konsumenta tego żądać.
3. Klient
może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (zobacz Zwroty i Reklamacje ).
4. Termin
14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w
przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
5. W
okresie 14 dni Konsument musi ostrożnie obchodzić się z produktem i
opakowaniem. Konsument rozpakowuje lub używa produktu w zakresie niezbędnym do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
6. Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem
korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
7. Sprzedawca
z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta
prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
8. W
przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za
niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym,
chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni.
9. Zakupiony
Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy, dołączając do niego dowód zakupu.
10. Sprzedawca
niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy
czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
11. Sprzedawca
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania
rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
12. Jeżeli
Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do
zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Klient ponosi
tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść
ten koszt.
Wyłączenie
prawa do odstąpienia od umowy
1. Prawo
do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
a) świadczenia
usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
b) Umowy,
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od Umowy;
c)
Umowy, w której przedmiotem świadczenia
jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub
służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) Umowy,
w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia;
e) Umowy,
w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
f) Umowy,
w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g) Umowy,
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
h) Umowy,
w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo
inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary
inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych
usług lub Towarów;
i) Umowy,
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; dostarczanie dzienników, periodyków
lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o prenumeratę;
j) Umowy
zawartej w drodze aukcji publicznej;
k) Umowy
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych
z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli
w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
l) Umowy
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę
o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
Tryb
reklamacyjny
- Sprzedawca posiada dostatecznie
sformalizowaną procedurę składania
reklamacji i rozpoznaje reklamacje zgodnie z niniejszą procedurą.
- Klientowi przysługuje prawo złożenia
reklamacji zarówno odnośnie wykonania umowy sprzedaży, jak i wykonania
umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- W przedmiocie wykonania umowy sprzedaży
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad. Sprzedawca odpowiada
wobec Klienta z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556
– 576 Kodeksu Cywilnego.
4. Reklamacje,
wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie
niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres „SZAŁ BUT ‘’ Patryk Szałwicki,
ul. Młodzianowska 11/17/44 m. , 26-600 Radom lub na adres e-mail: szalobuwia@o2.pl .
- Celem rozpatrzenia reklamacji Klient
powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, dołączając do niego
dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w
ust. 4 .
- Sprzedawca
zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w
terminie do 14 dni. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie
Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie
później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez
Klienta.
- W przedmiocie wykonania umowy o
świadczenie usług drogą elektroniczną Klient może zgłaszać Sprzedawcy
reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług.
Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres wskazany w ust.4.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje
imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego
problemu. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w
terminie i w sposób określony w ust 6.
- Klient może również skorzystać z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji (mediacja, sąd polubowny) i dochodzenia
roszczeń.
- Niezależnie od powyższego Konsument jest
uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
- Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. informujemy,
iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
dostępna jest platforma internetowego
systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na
szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi stronę internetową z
punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do
pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających
z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.